2. Група дослідників - "Літературознавці"
Завдання: розкрити образи творів,показати душевну красу героїв,силу духу
Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю
жорстокість навколишнього світу, і це можливо.
О.Генрі
1 Робота з образом твору О.Генрі"Останній листок"

Образ Бермана (дібрали з тексту характеристику образу)
Старий Берман був художником. Йому вже перевалило за шістдесят, і борода у нього, як у скульптури Мікеланджело ‘‘ Мойсей ‘‘ кільцями спускалася з його голови сатира на тіло карлика. В мистецтві Берман був невдахою. Сорок років тримав він у руках пензель, але й на крок не наблизився до своєї Музи, щоб хоч торкнутися краю її мантії. Він весь час збирався створити шедевр, але навіть не почав над ним роботи. Уже кілька років, як він не малював нічого,крім якоїсь мазанини – вивісок та реклам. На шматок хліба він заробляв, позуючи тим молодим художникам з колонії, які не могли платити натурникові – професіоналу. Він занадто багато пив і ще не облишав балачок про свій майбутній шедевр. Що до всього іншого, то це був буркітливий дідок, який нещадно знущався з усякої делікатності, в кому б вона не виявлялася, і дивився на себе як на сторожового пса, спеціально поставленого захищати двох молодих художниць у студії нагорі…
…Сью застала Бермана,від якого тхнуло ялівцівкою…В кутку стояв мольберт з підрамником, на якому було натягнуте чисте полотно, що вже двадцять п‘ять років чекало перших штрихів шедевра…
…Старий Берман з червоними очима, які помітно сльозилися, галасливо виявив свою зневагу…Вони зупинилися біля вікна й з острахом подивилися на плющ…Потім мовчки перезирнулись…
…Берман у старій синій сорочці, зображаючи відлюдька – золотошукача, всівся на перекинутому догори дном чайнику, що правив за скелю…
Питання для класу :
- Образ якої людини склався у вашій уяві? ( Старий, немічний, багато п‘є, давно не малює, лише балакає; невдаха – особливого захоплення герой не викликає ).
- Читаючи таку характеристику, чи вірить читач, що ТАКА людина здатна створити шедевр?
- Чи є у містера Бермана хоч одна позитивна риса? ( Коли він відчув, що Джонсі загрожує небезпека, він перестав кричати, разом зі Сью ‘‘ вони зупинились біля вікна й з острахом подивилися на плющ. Потім мовчки перезирнулись…‘‘ Берман відчув страх за долю Джонсі, йому не байдуже, що з нею трапиться )
На ватмані заповнити риси характеру:
невдаха
п‘яниця
неделікатний
буркітливий
але !
чуйний
2.Робота за образами батька і сина новели Дж.Олдріджа"Останній дюйм"
Проблема взаємини батьків і дітей існує, тому що людям різного віку складно зрозуміти один одного, і рано або пізно кожний з нас зіштовхується із цією проблемою. Кожному з нас доводиться неї вирішувати. Дуже часто від правильності рішення залежить все наступне життя. Проблемі взаємини дорослих і дітей присвячена величезна кількість добутків. У своїй новелі «Останній дюйм» звернувся до цього питання й американський письменник Дж. Олдридж.
а)Бен, професійний льотчик, займався зйомкою фільму про акул, тому що роботу із професії знайти було складно, вік його для льотчика були «критичним», а «гроші, які він ощадливо збирав два роки, літаючи над розпеченою пустелею, давали можливість дружині пристойно жити в Кембриджі ». Йому « потрібно було швидко заробити побільше грошей, і з’явилася така можливість».
Відправляючись на зйомку у загублену в море Акулячу бухту, Бен взяв із собою десятилітнього сина Дэви – «самотньої, неприкаяної дитини, що у десять років почувала, що мати їм не цікавиться, а батько – чужа людина, різк і небагатослівний, не знає, про що з ним говорити в ті рідкі хвилини, коли вони бували разом ». Коли Бен залишався наодинці із хлопчиком, він випробовував каяття совісті й почуття провини, що не може налагодити довірчих відносин із сином, не знаходить шляхи до його серця: «Бену хотілося чим-небудь порадувати хлопчика, але за багато років йому це жодного разу не вдавалося, а тепер, видно, було пізно».
Однак коштувало Дэви зникнути з поля зору льотчика, як Бен немов забував про його існування. Він навіть забув взяти воду або сік, коли вони летіли в безлюдну Акулячу бухту, прихопивши тільки пиво для себе. А хлопчикові, як і кожній дитині, хотілося мати люблячого, турботливого батька, здатного дати відповіді на питання, що цікавлять.
Бена ж всі його питання дратували й він був різань із Дэви. Грубуваті й глузливі слова батька зачіпали й кривдили хлопчика. Син бентежився й усе більше й більше замикався в собі.
Відносини між батьком і сином були складними й здавалося зовсім неможливим, що вони коли-небудь знайдуть загальну мову, якби ні «його величність випадок». Жаль тільки, що випадок цей ледь не позбавив їхній обоє життів.
В Акулячій бухті під час зйомок Бен піддався нападу акул. Він настільки постраждав від акул, що не міг сам звістки літак. І тепер вся надія була на сина. Хлопчик, казавшийся таким непристосованим до життя, виявив незвичайну мужність, мобілізував всі свої сили, зумів згадати всі, чому вчив його батько. А головне, він повірив словам Бена, що людина може витримати всі що завгодно.«Ніколи не знаєш, на що ти здатний, поки не спробуєш», – сказав батько. І син спробував. І він зміг. Він переміг! Він урятував себе й батька. Дэви не тільки зумів перев’язати батькові рани й витягти його в літак, але й самостійно, керуючись рідкими вказівками знесилені від втрати крові Бена, привести літак у Каїр і вдало посадити його. Перший раз у житті батько й син слухали й чули один одного, тому що в цьому полягав їхній єдиний шанс на порятунок.
Своєю завзятістю, своєю вірою й любов’ю син подарував батькові друге життя. І тепер Бен зрозумів, що є в його житті речі набагато важливіше літаків і роботи. Змінившись внутрішньо, він вирішив, що неодмінно розтопить лід у відносинах із сином: «Він вуж добереться до самого серця хлопчика! Рано або пізно, але він до нього добереться». І я вірю, що Бен переборе цей «останній дюйм», що розділяє його із сином, і проблема взаємини «батьків» і «дітей» перестане бути для них актуальної
б)складання плану новели
1. "Головне - останній дюйм". 2. Акуляча бухта. 3. Роздуми Деві. 4. Зйомки під водою. 5. Обід на березі Червоного моря. 6. Поєдинок Бена з акулою-кішкою. 7. Допомога пораненому батькові. 8. Серйозна розмова. 9. Самостійний політ хлопчика. 10. На висоті трьох тисяч футів. 11. Вдале приземлення. 12. Попереду ціле життя.
Бесіда за твором
Які події змусили Бена прилетіти на узбережжя Червоного моря і взяти з собою Деві? Що можна сказати про взаємини батька і сина? Порівняйте поведінку героїв на початку і в кінці новели. Як і чому змінився кожен із них? Що непокоїть Деві під час перебування на березі Червоного моря? Розкажіть про поведінку героїв у небезпечній для них ситуації?
.
Комментариев нет:
Отправить комментарий